onsdag den 27. oktober 2010

Auckland city

Efter en stille og rolig rundtur rundt i Auckland (en stille og rolig lille by) paa egen haand i gaar noed jeg en let aftensmad ifoert shorts og t-shirt, mens solen langsomt sank ned over marinaen. Egentlig en meget rar situation (selvom den sandwich jeg havde koebt var om muligt mere toer end sand). Byen er meget hyggelig og fredelig. Det skulle da lieg veare med undtagelse af de laser-vaaben fodgaengere konstant bliver beskudt med - eller stammer lyden bare fra fodgaengerovergangene der skifter til groen? Er ikke sikker, men tror mest paa den foerste mulighed. Og saa selvfoelig det faktum at befolkningen af en eller anden grund konsekvent vaelger at koere i den forkerte side af vejen.

Men det viser sig, at jeg er kendt her i forvejen. Havde i hvert fald ikke vaeret i landet i mange timer foer der hang en besked paa doeren til mit vaerelse om at jeg havde modtaget et opkald. Lidt sjovt. Men en vigtig ting jeg har laert om New Zealand er at mindste loennen er paa 12,75 NZ$. Saa tror ikke nogen danskere skal klage. Og selvom jeg kun har vaeret her i snart 2 dage har jeg allerede gjort flere "ansvarlige" ting end i Danmark. Saaledes her jeg allerede aabnet en bankkonto og ansoegt om et IDR-nummer (skattenummer). Og booket en gratis sightseeing tur rundt i Auckland i morgen. Skal nok blive sjovt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar