torsdag den 4. november 2010

Familie-crawl paa hoejt plan

Taenkte, at det var ved at vaere tid til en lille update herfra, idet jeg nu er kommet til en computer. Har det stadig utrolig fint (og er kommet mig over min "uhyggelige" dag, som forresten sluttede med at dem jeg boede paa vaerelse med besluttede at de havde lyst til at snakke relativt hoejlydt store dele af natten).

Men oven paa det var det naeste der ventede mig noget af en omvaelting. Blev hentet ved Papakura af min (tror jeg) naermeste slaegtning i New Zealand. Saa vidt jeg er indforstaaet (hvilket sikkert er fuldstaendig forkert) er relationen, at min tipoldemors onkel rejste til New Zealand for snart mange aar siden og hans barnebarn, som nu er doed, har var hendes mand. I hvert fald ret langt ude. Men ikke desto mindre har alle vaeret helt utrolig gaestfrie. Men som sagt blev jeg hentet paa stationen og koert direkte tilbage til hendes hus, som, selvom hun boede der alene, var udstyret med 3 sovevaerelser og 2 gange toilet og bad. Saa fik baade eget vaerelse, toilet og bad - en luksus jeg bestemt ikke havde vaeret vant til paa vandrehjemmet.

Paa mange maader var det som at traede ind i en helt anden verden. Paa vaeggen i entreen hang der fint danske juleplatter fra hvert aar helt tilbage til jeg ved ikke hvornaar og som den mest almindelige ting i verden informerede hun mig (med en udtalt New Zealandsk accent selvfoelgelig) at vi da skulle have "frikadeller" til aftensmad. Og gulvet var daekket af bloede taepper over hele huset. Utroligt hyggeligt. Og selvom damen var 84 var hun stadig fuld af liv og meget interesteret i Rugby. Her fik jeg serveret 3 laekre maaltider om dagen og dessert, hver aften, saa bliver forkaelet.

Her blev det relativt hektige liv, som havde praeget Auckland Supercity (faktisk foerst fra mandag den 1. november, saa var lidt tidligt ude) sat fuldstaendig ned i gear med en luksus der var gennemfoert helt ned til de forvarmede tallerkener. Paa Halloween fik jeg en foelelse af Stillehavet for foerste gang paa min tur, idet jeg fik en forfriskende dukkert. Vandet var ikke overdrevent varmt, men sammenlignet med Vesterhavet samme oktober maaned (tro mig jeg var I), var det utroligt behageligt. Ellers gik tiden med at sove laenge og bare nyde freden, roen og det fremragende vejr.

Tirsdag d. 2. var vi inviteret til grill hos naeste generation, hvilket ogsaa var utroligt hyggeligt (tog mig selv i at spise noget jeg aldrig ville have troet - Whitebait Fritters - og faktisk nyde dem). Der blev jeg saa (lukxus`en fik lige et nyk opad med 2 etager og 3 badevearelser :-p) og er der stadig. I gaar tog de mig med paa en tur ud paa Coromandel-halvoeen, hvilket var en meget fin tur. Der fik jeg set noget af den skoenne New Zealandske natur med baade bjerge, oprindelig skov og strande taget lige ud af en turist-bog. Vi var ogsaa et smut paa "Hot-Water Beach", men kom desvaerre for sent i forhold til tidevandet til at proeve at grave vores egen jacuzzi.

Hvis der overhovedet er nogen, som naaede saa langt i mit aevl som hertil vil jeg bare informere om, at jeg i morgen, fredag den 5. november rejser videre nordpaa mod Ruakaka, hvor jeg da ogsaa har familie. Igen ved jeg ikke hvornaar jeg kan komme til en computer, men hvis nogen vil have fat paa mig, kan jeg ofte naas paa "00640212684237", som er mit New Zealandske mobilnummer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar