søndag den 7. november 2010

Fortsat familielogi i Ruakaka

Fredag omkring middag ankom jeg til mit nye midlertidige hjem Nordpaa i Ruakaka hos mere familie (utrolig god ting at have). De bor i et hyggeligt lille hus faa hundrede meter for stranden, saa gik en tur, da jeg ankom mens de andre var paa arbejde. Loerdag var jeg paa en skoen tur i lokalomraadet. Foerst saa vi en hule, som var fuld af glowworms (Sankt Hans orme). Det var spektakulaert. Da vi slukkede vores lommelygter og de bare lyste med et blaaligt skaer i hulens loft. Det mindede meget om stjerner paa himlen. Meget smukt. Efterfoelgende koerte vi til et vandfald i naerheden. Det var ogsaa rigtig smukt og kunne ikke dy mig for at klatre lidt paa klipperne. Var ret taet paa at falde i vandet et par gange, men skete heldigvis ikke.






I dag, soendag, spiste vi brunch paa en lille cafe i en naerliggende by. Altid laekkert. Det var lige ved et sted, hvor de lavede hjemmelavet chokolade, saa det studerede vi ogsaa lige. Og saa saa jeg det mest fantastiske jobopslag nogensinde. De manglede en til at lave hjemmelavet is. Skoent job. Skulle bare vaere en lokal, saa blev ikke denne gang. Dermed ikke sagt, at jeg ikke kan faa noget arbejde. Starter faktisk i morgen og kommer gennem det naeste stykke tid til at bruge meget tid med Helga og Gladis i forhaabentligt! det mest intetsigende job jeg nogensinde vil faa. Kan faa "Spicy laks" til at virke som det sjoveste i verden er jeg helt overbevist om. Men er meget godt lige at proeve, og kan altid stoppe naar jeg har faaet nok.

Her til eftermiddag tog vi 2,5 times kajak paa en rolig flod mens solen skinnede fra en naesten skyfri himmel. En skoen tur. Meget stille, rolig og hyggelig. Et interessant element af turen var et antal fisk, som af den ene eller anden grund valgte at hoppe op af vandet. Var lidt vildt. De stoerste af dem kunne hoppe op til en halv meter over havoverfladen tror jeg. Ret sejt at se paa.

5 kommentarer:

  1. Hmpf! Spicy-laks er da meningsfyldt hverdag deluxe! - Det bliver bedre med 13 timers foliepak af glanspapir, eller 8 timers pakning af OKTOBERFEST udstyr! Så kan det IKKE blive finere! ;)

    SvarSlet
  2. Tror, at jeg i meget meget faa tilfaelde nogensinde ville misunde dig det. Men lige nu efter jeg de sidste 2 dage har brugt 20 timer paa at stoebe og pakke gummi "teander" til kalve-foder-maskiner (http://milkbar.co.nz/Product%20Pages/MBT.htm) og kun kan se frem til at goere det samme til jeg siger op! Til 56 kr. i timen!

    SvarSlet
  3. Hvor lang tid holder du til det? :P Selv jeg har en bedre timeløn - efter skat! ;) Går det ellers godt dernede?

    SvarSlet
  4. Det holder jeg til lige indtil paa onsdag. Har allerede meldt ud, at jeg siger op der. Det her er foer skat, An-D. 20 %. Men er 5 kroner over mindsteloennen!

    SvarSlet
  5. ... An-D du tjener jo godt...! Jeg burde bruge din sætning: Selv jeg har en bedre timeløn - efter skat! - Og jeg var (åbenbart) kun kvalificeret til mindstelønnen.. ;)

    SvarSlet